Almanah, Cunoaștere

Ce reprezintă alimentele fermentate și ce proprietăți au

Какво представляват ферментиралите храни и какви свойства притежават

Alimentele fermentate sunt departe de a fi necunoscute și excentrice pentru meleagurile noastre, același lucru fiind valabil și pentru băuturile fermentate. De fapt, putem spune cu siguranță absolută exact opusul – fermentația ca abordare culinară este extrem de tradițională pentru regiunea Bulgariei și a Balcanilor, făcând parte din prepararea unora dintre cele mai reprezentative alimente naționale.

Ce reprezintă procesul de fermentare și care sunt variațiile acestuia, care sunt cele mai populare alimente fermentate din bucătăria noastră tradițională și ce proprietăți au acestea? Aflați toate detaliile despre această minune naturală în rândurile următoare.

Ce reprezintă procesul de fermentare?

Etimologia cuvântului „fermentare” are două teorii principale. Prima versiune, mult mai reală și evidentă, este legată de cuvântul latin ”fermentare”, care înseamnă în traducere „dospire”. Cea de-a doua interpretare posibilă are legătură cu cuvântul latin ”fervere”, care înseamnă „fierbere”, și se referă la procesul natural pe care îl putem observa în timpul producerii de băuturilor alcoolice.

În esență, principiul fermentației nu este greu de explicat, chiar și în limbajul comun, „non-chimic”. Este un proces bacterian unde o substanță complexă se descompune într-o formă mai simplă datorită acțiunii diferitelor microorganisme. Fermentarea apare atunci când bacteriile „bune” din alimente „mănâncă” și, în acest sens, restructurează zaharurile și carbohidrații, oferindu-le acestora noi proprietăți nutritive calitative.

Putem discuta despre trei tipuri de fermentare, după cum urmează:

  • Fermentarea acidului lactic. Așa-numita lactofermentare are loc atunci când drojdia sau bacteriile din specia Lactobacillus transformă amidonul și zaharurile în acid lactic. Acidul lactic cu miros înțepător, la rândul său, este un conservant natural folosit încă din vechime de strămoșii noștri pentru a păstra diverse legume în perioada toamnă-iarnă.

Acest proces are ca rezultat unele dintre cele mai tipice alimente fermentate din tradiția noastră culinară, cum ar fi varza murată sau murăturile, castraveții murați, iaurtul și pâinea dospită.

În același fel putem discuta despre orice fel de legume și condimente „murate”, consumate în mod tradițional în diferite regiuni ale țării. Cele mai frecvente sunt morcovii, conopida, roșiile verzi, gogoșarii, guliile, țelina, usturoiul, pătrunjelul și altele. Pe lângă legume, strămoșii noștri au fermentat cereale, semințe, tărâțe și ierburi.

Alte produse fermentate cu popularitate în creștere în alimentația modernă sunt kimchi, tofu, kefir și kombucha.

  • Fermentarea alcoolică. Apare atunci când amidonul sau zaharurile sunt descompuse de drojdii în molecule de alcool și dioxid de carbon. Acest tip de fermentație este utilizat pentru a obține diferite tipuri de vin și bere din fructe și cereale.

 

Prin combinarea principiilor fermentației alcoolice și lactice, se obține un alt produs foarte bine cunoscut, tipic bucătăriei estice, și anume braga.

  • Fermentația cu acid acetic are loc atunci când amidonul și zaharurile din boabe sau fructe sunt transformate în oțet acidic sau neacidic. Cu ajutorul acestui proces, de exemplu, se pot obține oțet din mere și cidru de mere.

Какво представляват ферментиралите храни и какви свойства притежават

Ce sunt alimentele fermentate și ce proprietăți au? Care sunt proprietățile unice pe care le au alimentele fermentate?

A spune că un pahar de vin sau bere consumat seara face parte oficial din strategia ta sănătoasă de alimentație, trebuie să te dezamăgesc. Proprietățile nutritive neprețuite pe care ne vom concentra în rândurile următoare le găsim în principal în produsele care au suferit un proces de fermentare lactică, și nu alcoolică.

Unele dintre procesele declanșate și rezultatele finale legate de lactofermentarea produselor alimentare includ:

  • Suprimarea bacteriilor care provoacă descompunere. Reproducerea limitată a acestor bacterii face ca lactofermentația să nu fie doar o metodă ușoară, eficientă și ieftină de conservare a diferitelor alimente, ci și o modalitate perfectă de a menține microechilibrul pozitiv pe termen lung. S-a demonstrat că fermentația reduce sau elimină complet toxinele sau antinutrienții din alimentele crude, un exemplu tipic fiind neutralizarea acidului fitic.

  • Creșterea biodisponibilității substanțelor nutritive. În timpul procesării unei anumite substanțe într-o altă formă, mai ușor digerabilă, microbii ajută la creșterea biodisponibilității substanțelor nutritive. În practică, acest lucru înseamnă că pentru organism este mult mai ușor să extragă, de exemplu, vitaminele din grupa B, magneziu și zinc și să profite de ele.

  • Modificarea compoziției nutriționale a produselor. Cultivarea alimentelor „deblochează” și înmulțește nutrienți specifici, cum ar fi vitaminele, proteinele și enzimele, care altfel ar fi dificil și chiar imposibil de absorbit în mod corespunzător de către organismul uman. Un astfel de exemplu este conversia anumitor acizi grași nesaturați, cum ar fi acidul linoleic și linolenic în acid linoleic conjugat, care la rândul său prezintă proprietăți antiinflamatorii și antioxidante excelente.

  • Conținut ridicat de bacterii probiotice. Produsele nepasteurizate, fermentate într-un mediu salin, oferă o multitudine de bacterii „bune” probiotice utile. Acest lucru ajută la îmbunătățirea florei intestinale și, astfel, la o tratarea unei serii de probleme cronice de sănătate, unele dintre acestea până de curând considerate incurabile.

  • Îmbunătățirea digestibilității proteinelor din lapte. Produsele lactate fermentate sunt adesea mai ușor de digerat de organism, deoarece bacteriile Lactobacillus prelucrează lactoza și descompun proteinele în peptide (fragmente de proteine ​​mici) și aminoacizi. Acesta este motivul pentru care unele persoane cu intoleranță la lactoză pot consuma iaurt fără probleme, chiar dacă laptele proaspăt provoacă reacții adverse.

Toate aceste proprietăți nutriționale neprețuite pot contribui la îmbunătățirea sănătății generale, a vitalității și a respectului de sine în moduri pe care știința modernă încă nu le-a explorat și confirmat.

Lista lucrurilor de care aveți nevoie pentru a fermenta alimente acasă este foarte scurtă și accesibilă. Acesta include apă pură de izvor, sare de calitate, un recipient adecvat cu capac și o cameră cu temperatura între 20 și 24 de grade Celsius.

Dacă însă vă simțiți nesiguri sau pur și simplu nu aveți timpul necesar pentru această procedură, puteți avea întotdeauna încredere în produsele Ancestral Superfoods, care conțin ingrediente premium fermentate obținute din agricultura biologică.

Alimente fermentate din produse Ancestral Superfoods

Alimentele fermentate reprezintă o componentă foarte valoroasă din gama noastră de produse datorită efectelor sale pozitive dovedite asupra organismului uman.

Unele dintre super-ingredientele noastre preferate includ tărâțe de orez brun fermentate și tărâțe de cânepă fermentate, pe care le puteți găsi în formula noastră pentru bărbați CHIEFTAIN și în formula noastră pentru dezvoltarea capacităților cognitive  ORACLE.

author-avatar

Despre ASF

Credem că Ancestral Superfoods este atât o marcă comercială cât și o misiune în care toți putem crede - la fel de puternic și fără îndoială. Ne bazăm pe știință pentru a produce super-alimentare bune atât pentru corp cât și pentru minte, respingând în același timp profanul și întorcându-ne la origine, la Eternitate.